söndag 26 december 2010

Virkad krokodil

 Ååå! vad jag älskar min nya virkbok! Senaste alstret blev krokodilen från "välkommen till virkligheten"

 Mitt gröna garn räckte inte riktigt till så kammen och ögonen fick bli en annan grön, men det gjorde inget tycker jag, han blev ju hur fin som helst!

Jag gjorde det lite lätt för mig och gjorde en enklare version av ögonen, skippade den vita ögongloben och den broderade pupillen. Gjorde små helt gröna ögon och satte fast ett par barnsäkra ögon istället.

Tips ---> Virkligheten har en grupp på FB där man kan visa sina virkade alster från boken och även se andras filurer

Memo:
  • Jag skulle rekommendera att man stoppar svansen lite innan man virkar vidare på kroppen, svårt att får ner det jämt och fint senare.
  • Ytterligare ett tips när det kommer till att fästa ryggkammen och tänderna. Sy fast början , slutet och ngn stans på mitten innan man syr fast hela, så vet man att den hamnar där man vill.

1 kommentar: