söndag 19 december 2010

Malmö FF maskot

Virknålen har åkt fram igen!

Herr Anton Sjöholm beställde för ett tag sedan en björn i ljusblått som han kunde  ha som sin MFF-maskot.

Jag virkade efter Björn-mönstret i Annika Messings bok "välkommen till virkligheten" som jag fick i födelsedagaspresent (tack cillen!)
Förutom att jag virkade i andra färger, satte jag även stora barnsäkra ögon på och virkade en annan slags halsduk till honom, så denna maskot blev inte lika fin som björnen i boken som var lite åt de old-school-hållet :)

Jag snålade lite med stoppningen för att han skulle bli lite mer rörlig (ska man heja på fotboll måste man kunna slänga med armarna!), misstänker att det är anledningen till att huvudet blev lite väl runt och får hans nos att se ut som en jätte-snok :)


  • Lätt att virka
  • Garn: kampes 8/8 soft- en ny favorit, påminner om Drops paris men trådar sig inte lika mycket.
  • nål: 2,5

1 kommentar:

  1. Den blev cool ju :)
    Herr Sjöholm lär bli glad!!

    Jag blev lite nyfiken på ditt nya favoritgarn.. var kan man köpa det och vad kostar ett nystan?
    / Cill

    SvaraRadera